Esential inerent, magneziul are numeroase efecte benefice asupra sanatatii femeilor. O migrena persistenta, oboseala, dificultati de somn si nervozitate… sunt doar cateva dintre simptomele care semnaleaza o deficienta de magneziu. Si, adesea, aceste semnale vin de la femei: universul feminin este, de fapt, cel mai supus acestei lipse.

Pentru ce se foloseste magneziul?

Femeile inca mai au nevoie de o cantitate mai mare de magneziu, mai ales in timpul sarcinii, decat este necesar pentru barbati. Exista afectiuni psiho-fizice, cum ar fi sindromul premenstrual, in care este indicat sa se previna aparitia simptomelor cu aportul de magneziu cu cateva zile inainte de ciclul menstrual sau pot aparea simptome „confuze” pentru care este necesar sa se verifice starea de magneziu si alte minerale, in sange printr-un numar de sange.

In toate cazurile de deficit de magneziu sau nevoie crescuta a acestuia, mineralul poate fi completat atat cu alimente (legume cu frunze verzi, cacao, fructe uscate), cat si cu suplimente speciale in pudra sau tablete.

Magneziul si menstruatia

Pentru unele femei (din ce in ce mai multe) sindromul premenstrual este un adevarat cosmar. Atat de mult incat multe asteapta cu nerabdare chiar si crampele ciclului, mai degraba decat sa ramana in aceasta stare enervanta atat fizic, cat si, mai ales, din punct de vedere emotional.

De fapt, pentru cei care sufera de acest sindrom recunoscut acum si de medici, cele 10-7 zile premergatoare venirii menstruatiei pot fi atat de debilitante incat sa afecteze viata privata si cea profesionala. Simptomele sindromului premenstrual sunt: iritabilitate, anxietate, insomnie, sani umflati, mastita (dureri de piept), accese de foame, retentie de apa, dureri de cap, si burta umflata.

Cele mai nefericite pot experimenta si toate aceste simptome impreuna, in timp ce unele femei sufera doar partial. Dar poate exista o solutie si se numeste magneziu.

Acest mineral pretios, de fapt, functioneaza prin relaxarea muschilor si a sistemului nervos. Rezultatele imediate sunt o stare de spirit mai buna, mai putina anxietate, ameliorarea migrenelor si crampelor.

Magneziul pentru sindromul premenstrual trebuie ales in varianta „pura” (pulbere) si luat in fiecare dimineata sau seara (mai bine seara daca suferiti si de insomnie) intr-un pahar cu apa calda (esentiala pentru diluare) incepand cu 10 zile de la presupusul inceput de ciclu.

Dureri de cap si magneziu

Durerile de cap sunt una dintre acele dureri care nu poate rezista mult timp, deoarece acestea impiedica viata normala, activa si senina. Exista numeroase analgezice si antiinflamatoare pentru durerile de cap, precum si un numar aproape infinit de remedii naturale de incercat si verificat.

Desigur, primul lucru de facut in caz de cefalee persistenta este sa consultati un specialist pentru a exclude cauzele patologice subiacente. Odata ce toate ipotezele pe acest front au fost abandonate, ramane sa combatem durerea de migrena sau cefaleea de tensiune musculara.

In primul rand, este important de subliniat diferenta dintre cele doua patologii : migrena corespunde unei dureri acute de tip dens in timp ce cefaleea musculara-tensiva deriva din contractura muschilor cefei si gatului, incluzand o durere continua cu senzatia neplacuta de a purta permanent o casca.

In ambele cazuri, suplimentele de magneziu s-au dovedit a fi eficiente in scaderea aparitiei episoadelor acute si a intensitatii acestora. Mai ales in cazul durerilor de cap cu tensiune musculara, tipica celor anxiosi, magneziul ajuta foarte mult prin slabirea tensiunii musculaturii din jurul gatului, umerilor si ceafa, rezultand adesea in cele mai usoare cazuri.

Magneziu si insomnie

Un somn prost inseamna o viata proasta: mai putina eficienta, mai putina claritate si chiar mai multe kilograme in jurul taliei. Pentru ca cei care sufera de insomnie nu numai ca se lupta sa gestioneze ziua, ci produc si o cantitate mare de cortizol, numit hormonul stresului, care pe langa cresterea productiei de radicali liberi (imbatranire) predispune la acumularea de grasime in partea superioara a corpului (cea mai daunatoare grasime pentru sanatatea noastra).

Prin urmare, este necesar sa abordam insomnia de la radacina, combaterea eficienta a acesteia. Exista diverse tipuri de insomnii: sunt cei care nu pot adormi, cei care se trezesc in miezul noptii si cei care, in sfarsit, la prima lumina a zorilor au deja ochii larg deschisi si nelinistea o mie.

Fiecare dintre aceste cazuri semnaleaza evident o problema de stres, anxietate sau depresie, situatii care trebuie tratate si din punct de vedere medical cu ajutorul unui specialist (psihoterapeut sau neurolog).

Daca insomnia, totusi, este legata de anumite evenimente sau perioade critice care sunt usor de identificat, magneziul o poate rezolva prin scaderea nivelului de anxietate si relaxarea tuturor muschilor din organism.

Prin urmare, este indicat sa luati mineralul intr-un plic chiar inainte de culcare, dizolvat intr-un ceai fierbinte din plante sau sa il aprovizionati cu alimente si consumand de exemplu 4-5 nuci dupa cina.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here