Pepenele verde este unul dintre fructele de vara prin excelenta. Improspateaza si este foarte hidratant, dar, in plus, are un numar mare de substante nutritive foarte benefice pentru sanatatea noastra. Contine vitamina C, vitamina A, potasiu, magneziu, licopen si beta-caroten. Mai exact, cantitatea sa de licopen si beta-caroten creste cu cat pepenele verde este mai copt, de aceea este de preferat sa il consumati bine copt pentru a profita din plin de proprietatile sale.

Cum ne poate ajuta consumul de pepene verde in ziua noastra? Aici enumeram 5 beneficii ale pepenelui verde care va vor face sa doriti sa il introduceti in dieta dvs. de astazi.

  1. Este bun pentru inima. Contine citrulina, care se transforma in arginina. Acesti aminoacizi ajuta la mentinerea elasticitatii arterelor si a vaselor de sange, promoveaza fluxul sanguin si contribuie la functionarea cardiovasculara adecvata.
  2. Ajuta la slabit. Acest fruct are un continut scazut de grasimi si calorii, dar bogat in substante nutritive. Contribuie doar cu 30 de calorii la 100 de grame. Este o solutie excelenta pentru a pune capat „bugului” de la jumatatea diminetii si, de asemenea, este foarte usor sa va pregatiti pentru a va duce la serviciu.
  3. Este bun pentru ochi. Dupa cum am spus, pepenele verde este o sursa excelenta de beta-caroten, care este transformata in vitamina A in organism, excelenta pentru prevenirea degenerarii asociate cu varsta. De asemenea, contine vitamina C, un antioxidant care reduce riscul de cataracta.
  4. Reduce inflamatia. Continutul sau ridicat de antioxidanti face din pepene verde un fruct excelent pentru combaterea inflamatiei. Consumul unui pahar de suc de pepene verde zilnic ar putea reduce riscul de boli precum artrita, astmul sau cancerul de colon.
  5. Creste nivelurile de energie. Contine vitamina B6 si magneziu, ambele ajutand organismul sa aiba energie pe tot parcursul zilei. Pepenele verde este bogat in substante nutritive – cum ar fi vitaminele A, B, C si potasiu -, dar adevarata sa putere este licopenul, pigmentul antioxidant care confera fructului culoarea rosie intensa. Unele studii sugereaza ca licopenul ar putea avea beneficii cardiovasculare – cum ar fi reducerea riscului de accident vascular cerebral – si, de asemenea, faptul ca consumul de pepene verde ar putea proteja impotriva diferitelor tipuri de cancer, desi exista putine dovezi in acest sens.

Puteti obtine licopen de la rosii, mai ales daca sunt gatite, dar daca este mancare proaspata, nu este nimic mai bun decat pepene verde. Pepenele rosu are mai mult licopen decat alte soiuri, iar pepenele fara samanta are de obicei mai mult.

De asemenea, licopenul din pepene verde este usor absorbit in organism. Intr-un mic studiu, cercetatorii au oferit voluntarilor licopen sub forma de suc de rosii si pepene verde; sucul de rosii primise tratamente termice pentru a creste absorbtia. Au descoperit ca cele doua grupuri aveau niveluri similare de licopen in sange.

In timp ce pepenele verde nu este la fel de bogat in fibre ca alte fructe sau legume, acesta nu este, de asemenea, gras, contine multa apa si are un continut scazut de calorii – aproximativ 45 pe cana.

Multi oameni sunt ingrijorati de cantitatea de zahar din pepene verde, dar aceasta este o neintelegere, deoarece continutul de zahar, gram pentru gram, este mult mai mic decat in ​​alte fructe. In timp ce o ceasca de pepene verde tocat are aproximativ noua grame de zahar, o banana medie contine 14 pana la 15 grame de zahar, la fel ca o ceasca de afine. Recomandarile dietetice afirma ca adultii ar trebui sa manance doua cani de fructe pe zi.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here