Toamna si primavara sunt momente in care putem observa ca parul nostru cade mai mult decat de obicei. Dar, pe langa sezon, stresul si alimentatia slaba pot juca un rol important in sanatatea parului. Din fericire, cunoastem obiceiurile care va pot ajuta sa rezolvati aceasta problema.

Caderea parului este un proces natural care ne ajuta sa crestem sanatos si puternic. In fiecare zi, pierdem in medie 50 pana la 80 de fire de par, care au un timp de injumatatire cuprins intre doi si sapte ani. Astfel, o buna sanatate a parului garanteaza ca tot parul care cade este inlocuit cu un par nou, care creste in cicluri succesive care depind de fiecare dintre foliculii nostri. Cu alte cuvinte, fiecare folicul are un ciclu de viata diferit si, din acest motiv, nu tot parul creste in acelasi ritm. Dar care sunt fazele cresterii parului?

Faza in care parul incepe sa creasca se numeste faza anagena si dureaza intre unul si patru ani, timp in care parul creste cu o rata de aproximativ 1 cm pe luna. In aceasta etapa, bulbul de par, care este situat la baza foliculului conectat la matricea parului, genereaza par nou.

Dar caderea parului nu depinde doar de ciclurile de viata ale foliculilor. De asemenea , influentata de factori , cum ar fi schimbarile sezoniere, stresul, ereditatea – ORASUL cauza principala a alopeciei androgenice, mai frecvente la barbati – de schimbarile hormonale – cauzate, de exemplu, sarcina si menopausia- sau dieta saraca–Mai concret, lipsa fierului, manganului, proteinelor sau vitaminelor A, B si C, printre altele. Prin urmare, daca va confruntati cu pierderea excesiva a parului si doriti sa va aratati din nou sanatos si puternic, va sfatuim sa aplicati obiceiurile si sfaturile pe care vi le sugeram mai jos.

Este posibil sa opriti caderea parului?

Desi unele tipuri de alopecie sunt legate de nivelurile noastre hormonale si de mostenirea noastra genetica, Institutul Medical Dermatologic ( IMD ) avertizeaza ca, urmand anumite obiceiuri si recomandari, este posibil sa combata pierderea excesiva a parului.

  1. Spalati parul in functie de nevoile dvs.

Pentru a nu satura parul si a oxida fibrele parului, este esential sa-l spalam in functie de nevoile noastre. Astfel, cei care sunt expusi zilnic murdariei sau transpiratiei ar trebui sa o spele in fiecare zi, in timp ce in cazurile in care nu este, idealul este sa lasati o zi libera intre spalari.

  1. Un masaj care stimuleaza circulatia

In timpul spalarii, incercati sa aplicati mai intai samponul si balsamul pe maini, astfel incat distributia sa fie mai uniforma in toate zonele scalpului. Cand o faceti, aplicati-l cu un masaj delicat si lent, trasand cercuri cu varful degetelor. Procedand astfel, hranesti foliculii de par, permitand parului sa creasca stralucitor, rezistent si elastic.

  1. Evitati temperaturile prea mari

IMD va recomanda sa va spalati si sa va clatiti parul cu apa calduta, deoarece temperaturile prea mari stimuleaza productia de sebum si temperaturile reci impiedica circulatia sangelui scalpului .

  1. Uscarea ideala

Ceva similar se intampla cu uscarea si, de asemenea, ar trebui sa evitati aplicarea de aer prea fierbinte pe par. Incepeti prin indepartarea excesului de umiditate cu un prosop , dar fara a freca. Ulterior, daca utilizati un uscator de par, faceti-l la o distanta sigura de aproximativ 30 de centimetri. Intre timp, misca-ti parul incet cu mainile, astfel incat aerul sa nu fie concentrat intr-o zona prea mult timp .

Pe langa respectarea acestor recomandari de spalare si ingrijire a parului, este important ca dieta dvs. sa fie bogata in vitamine, proteine ​​si minerale, cum ar fi fierul, zincul sau manganul. Si satisfacerea cererii pentru acesti nutrienti este esentiala, astfel incat foliculii sa primeasca alimente si astfel sa poata genera par sanatos si puternic.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here