Fara sa ne dam seama, multi dintre noi ne incepem ziua facand intinderi inainte chiar sa ne ridicam din pat.

Intinderea involuntara a muschilor tai se numeste pandiculare. Este un comportament observat la majoritatea tipurilor de animale pentru a ameliora tensiunea musculara.

Putine activitati se simt mai bine dupa o perioada de inactivitate decat intinderea. Intinderea reduce riscul de a va rani, poate induce o senzatie de calm si chiar se crede ca imbunatateste circulatia.

In acest articol, va vom ajuta sa explicam de ce este benefica intinderea, vom explora beneficiile si va vom oferi exemple de intinderi simple pe care le puteti face in mod regulat.

De ce este placuta intinderea?

Oamenii au tendinta naturala de a evita lucrurile care provoaca durere si de a cauta activitati care se simt bine. Intinderea nu face exceptie. Sistemul natural de recompensa al corpului face ca stretchingul sa fie placut pentru a te motiva sa iti mentii muschii la tensiune optima.

Iata o privire mai atenta asupra motivelor pentru care intinderea este placuta:

Circulatie imbunatatita

Cand intindeti un muschi, corpul dumneavoastra raspunde la cresterea fluxului sanguin spre acea zona. Vasele de sange din jurul muschiului vizat se largesc pentru a permite mai mult sange sa curga, iar inima incepe sa pompeze mai mult sange.

Aceasta crestere a fluxului sanguin permite muschilor pe care ii intindeti sa primeasca mai mult oxigen si sa scape de reziduurile metabolice.

Activare parasimpatica

Cercetarile au aratat ca intinderea statica activeaza sistemul nervos parasimpatic si inhiba activarea sistemului nervos simpatic.

Sistemul nervos parasimpatic este responsabil pentru functiile de odihna si digestie. De asemenea, poate ajuta la inducerea sentimentelor de calm si relaxare.

Eliberare de endorfine

Endorfinele sunt substante chimice produse de sistemul nervos central si de glanda pituitara care functioneaza ca neurotransmitatori. Au efecte mai mari de calmare a durerii decat morfina si provoaca o senzatie de euforie atunci cand se leaga de receptorii din creier.

Endorfinele fac parte din corpul tau si sunt eliberate dupa activitati precum exercitii fizice, sex, mancare si bautura.

Exista putine cercetari cu privire la efectele intinderii asupra eliberarii de endorfine. Cu toate acestea, conform unei perspective din 2015 , intinderea poate ajuta la reducerea durerii menstruale. Se crede ca efectele sale de calmare a durerii se datoreaza relaxarii vaselor de sange, eliberarii de beta-endorfine si suprimarii prostaglandinelor.

Care sunt beneficiile stretching-ului?

Exista multe beneficii in a va intinde muschii in mod regulat. Sa ne uitam la aceste beneficii mai detaliat.

Flexibilitate crescuta

Intinderea regulata poate ajuta la imbunatatirea flexibilitatii, mai ales daca duceti un stil de viata sedentar. Flexibilitatea dumneavoastra scade in mod natural ca parte a procesului de imbatranire, dar intinderea poate ajuta la incetinirea acestui proces.

Circulatie imbunatatita

Intinderea provoaca imbunatatiri pe termen scurt ale circulatiei prin relaxarea vaselor de sange si cresterea cantitatii de sange pe care o pompeaza inima.

Eliberare de stres

Intinderea statica va activeaza sistemul nervos parasimpatic. Activarea acestei ramuri a sistemului nervos poate ajuta la atenuarea efectelor psihologice ale stresului. Acest lucru, la randul sau, poate ajuta la inducerea unor sentimente de calm si relaxare.

Performanta sportiva mai buna

A fi capabil sa obtineti o gama completa de miscare prin toate articulatiile poate ajuta la cresterea performantei sportive. De exemplu, pentru a atinge viteza maxima, un sprinter trebuie sa fie capabil sa-si extinda complet si sa-si roteasca soldurile.

Pozitie imbunatatita

Incordarea si tensiunea musculara va pot afecta negativ postura, tragandu-va coloana vertebrala in pozitii care pot pune stres asupra spatelui, gatului si muschilor de baza.

Cercetarile au demonstrat ca intinderea regulata in combinatie cu exercitiile de intarire a nucleului poate ajuta la imbunatatirea posturii si alinierea proasta.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here