Anumiti factori cresc foarte mult riscul de depresie, o tulburare grava care necesita cea mai mare atentie. Din pacate, in unele zone exista inca ideea ca aceasta este o conditie care trebuie ignorata, ca cei care sufera de ea sunt o persoana slaba si chiar ca cei care nu ies nu se straduiesc suficient sa reuseasca. Pe scurt, ar fi un capriciu sau o extravaganta ca multe altele.

Situatia apare asadar foarte problematica daca avem in vedere ca depresia „nu se vindeca singura”. Atunci cand nu este tratata la timp, poate provoca o deteriorare progresiva si boli mai grave, atat fizice, cat si psihice.

Stilul de viata este un factor cheie in alimentatie sau in depasirea depresiei. Obiceiurile zilnice au un efect pozitiv sau negativ asupra acestei afectiuni. Unele promoveaza depresia, in timp ce altele ajuta la reducerea simptomelor si la imbunatatirea starii de spirit. Mai jos vedem trei obiceiuri care cresc riscul de depresie.

Obiceiuri care cresc riscul de depresie

  1. Gestionarea proasta a timpului liber

Rutina, mai ales daca locuiti intr-un oras mare, poate provoca o tensiune emotionala enorma. In fiecare zi suntem supusi la sute de stimuli, multi dintre ei agresivi. In orasele mari, exista o atmosfera de stres generalizat. Cu greu intalnim o fata prietenoasa si totul decurge cu viteza mare.

Timpul liber, asadar, nu este doar un moment de pauza, este si un spatiu fundamental pentru mentinerea sanatatii mentale bune. Problema este ca insasi frenezia rutinei ne face de foarte multe ori sa nu stim ce sa facem in aceste momente de lene. Uneori il folosim pur si simplu pentru a cauta liniste si izolare. Este adevarat ca acest lucru ne ajuta sa ne odihnim, dar contribuie si la cresterea riscului de depresie.

Idealul este ca timpul liber permite sa oferim oxigen corpului si mintii, care include activitati distractive care ne fac sa radem si ne ofera momente placute. Acest lucru ne reincarca energiile fizice si mentale. Ne da vitalitate si ne imbunatateste starea de spirit. In aer liber, natura, sportul, a avea unele hobby-uri, sunt toti factori foarte recomandati.

  1. Nu dormi suficient

Nu exista nimic mai bun decat un somn reparator. In timp ce dormim, permitem creierului sa reorganizeze, sa rearanjeze si sa filtreze informatiile. A dormi bine face parte din limpezirea mintii, dar si din buna ei sanatate. Odihna este esentiala pentru a te putea simti bine in viata de zi cu zi.

A avea o noapte nedorita sau a dormi prost se termina foarte devreme pentru a ne afecta starea de spirit. Una dintre primele manifestari este o hipersensibilitate care se transforma cu usurinta in depresie. Acest lucru se exprima sub forma de disconfort, iritabilitate si lipsa de energie.

Problemele de somn rezulta din dificultati nerezolvate care reapar sub forma de anxietate. In acelasi timp, a nu dormi bine ne face mai vulnerabili si ne impiedica sa ne concentram si sa rezolvam problemele. Acest lucru creeaza un cerc vicios care duce foarte usor la depresie.

  1. Neglijarea propriului aspect

Una dintre cele mai timpurii manifestari ale depresiei este nepasarea in aspectul cuiva. Este un semn de apatie in fata ta si a lumii. Uneori acestea sunt episoade izolate care se rezolva relativ repede. Alteori, insa, episoadele se consolideaza si devin o atitudine constanta.

In mod clar nu se refera la acordarea unei atentii extreme la hainele pe care le purtam sau la coafura noastra. Comportamentul sanatos implica faptul ca persoana are grija de igiena sa, poarta haine curate si este in general ingrijita. Acest lucru se reflecta si in ceea ce ne inconjoara, in sensul ca atunci cand vorbim despre aparenta, ne referim si la spatiul in care ne miscam si la obiectele care ne inconjoara.

Cand exista o stare de depresie, atat aspectul, cat si ordinea locului in care se locuieste sau se lucreaza ocupa un loc din spate. Persoana isi lasa deoparte rutinele de igiena personala. Obiectele si mobilierul lui sunt, de asemenea, complet neglijate. Ceea ce este bun pentru tine este exact opusul. A avea un pic de grija de noi insine si a ne organiza spatiul la minimum ne imbunatatesc starea de spirit.

Viata nu este niciodata fara tristete si greutati. Este important sa te iubesti si sa te protejezi, pentru ca daca nu o facem, vor exista momente in care sentimentele negative vor ajunge sa ne invadeze. Ne vom pierde interesul pentru viata si ne vom imbolnavi. Adoptarea obiceiurilor sanatoase, meditatia si abandonarea celor daunatoare este intotdeauna cea mai buna aparare impotriva depresiei.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here