Te-ai trezit vreodata dimineata cu un cos inestetic? Am fost cu totii acolo. Indiferent de varsta ta, acneea poate sa apara atunci cand te astepti mai putin si sa cauzeze multa jena. Indiferent daca va indreptati catre un interviu important de angajare, va pregati pentru o intalnire fierbinte sau chiar va intalniti doar cu prietenii pentru o noapte – este ultimul lucru pe care doriti sa-l vedeti in oglinda.

In ciuda multor ani de dezbateri, studii recente demonstreaza ca ceea ce mananci poate juca un rol semnificativ in sanatatea si aspectul pielii cu anumite alimente care pot creste frecventa eruptiilor de acnee cu pana la 10%. Desi exista cateva tratamente excelente impotriva acneei , este, de asemenea, important sa fiti constienti de unele dintre principalele alimente care provoaca acnee, care sunt cel mai bine de evitat!

Lapte si acnee

Se considera ca produsele lactate, in special laptele, contribuie la severitatea simptomelor acneei datorate hormonilor bovini care raman biodisponibili odata cu ingestia. Desi s-ar putea sa considerati o alternativa buna la laptele integral ar fi sa beti lapte degresat – acest lucru nu ar putea fi mai departe de adevar. De fapt, proteinele din lapte care sunt adaugate in laptele degresat pentru a face sa aiba un gust mai putin apos, cum ar fi zerul si cazeina, au fost legate de provocarea unor inflamatii suplimentare. Se crede adesea ca motivul pentru care culturistii care folosesc bauturi din proteine   din zer ca supliment de antrenament sufera de acnee pe corp.

Laptele poate fi greu de taiat in totalitate deoarece este intr-o cantitate semnificativa din alimentele pe care le consumam zilnic, cu toate acestea reducerea este un inceput minunat! Exista multe alternative disponibile in majoritatea supermarketurilor, cum ar fi laptele de migdale sau chiar de caju. Optiunile sunt acolo, tot ce trebuie sa faci este sa gasesti una pe care o iubesti!

Alcool si acnee

O bautura pentru a sarbatori o ocazie speciala sau un pahar de vin la cina este intotdeauna un deliciu, totusi, consumul de alcool in cantitati mari poate modifica nivelul hormonilor. Desi nu s-a dovedit ca alcoolul are un impact direct asupra acneei, atunci cand bem, acesta creeaza de obicei un dezechilibru in nivelurile de estrogen sau testosteron, care sunt un factor major in frecventa si severitatea eruptiilor. Cand nivelul hormonilor este crescut, pielea noastra produce o substanta numita sebum care ne infunda porii cu ulei si bacterii, provocand in cele din urma eruptii dureroase. Consumul de alcool poate provoca, de asemenea, ravagii asupra sistemului nostru imunitar, care de obicei ajuta la combaterea oricarei bacterii care provoaca acnee precum si alti virusi comuni. Desigur, ar trebui sa beti intotdeauna cu moderatie, dar pentru cei care sunt mai predispusi la eruptii decat altii, continuati sa beti la minimum.

Zahar si acnee

Pentru cei dintre voi cu un dinte de zahar, din pacate, este adevarat ca zaharul si alimentele cu un indice glicemic mare contribuie la aparitia acneei. In esenta, alimentele cu continut ridicat de zahar determina cresterea nivelului de insulina al organismului. Aceasta supradoza extrema de insulina creste productia de uleiuri in piele, ceea ce duce la infundarea foliculilor si a porilor cu sebum – asa cum am mentionat mai devreme. Pe langa efectele inflamatorii cauzate de o crestere a insulinei, acest lucru creeaza mediul ideal pentru ca bacteriile P. Acnes sa prospere, declansand o eruptie urata. Daca nu puteti spune la revedere de la desert, cea mai buna solutie este reducerea cantitatii de alimente bogate in zahar. Cateva muscaturi sunt tot ce ai nevoie pentru a-ti face griji pentru ceva dulce dupa cina si vei evita acea temuta crestere a insulinei.

Fast Food si acnee

Stim cu totii ca mancarea rapida nu este cea mai buna pentru noi. Este vinovatul pentru un numar tot mai mare de probleme de sanatate si, din toate aceleasi motive mentionate mai sus, mancarea rapida ar trebui sa fie pe lista interzisa si pentru pielea ta. De obicei compuse din cartofi prajiti, hamburgeri, pizza si toate celelalte mancaruri umplute cu grasimi – grasimile bogate saturate si ingredientele procesate va pot arunca complet echilibrul hormonal si nivelul zaharului din sange. Daca aveti pofta de fast-foodul preferat, incercati sa va creati propria versiune acasa. Inlocuiti cartofii prajiti si optati pentru carne alba in loc de rosie in burger.

Ciocolata si acnee

Dragul nostru vechi prieten ciocolata are de mult un rap rau ca fiind cauza principala a tuturor petelor noastre inestetice. Cu toate acestea, vestea buna pentru toti iubitorii de ciocolata de acolo este ca s-a dovedit ca cacao in forma sa bruta nu are niciun impact asupra acneei. De fapt, cacao crud este ambalat cu vitaminele A, C, E si zinc, care sunt toate foarte benefice pentru pielea ta. De fapt, produsele lactate si zaharul se amesteca adesea cu majoritatea batoanelor si deserturilor care au legat ciocolata de un caz sever de acnee. Asadar, data viitoare cand veti ajunge la o batona de ciocolata, incercati sa optati pentru ciocolata neagra cu un procent ridicat sau pentru gustari cu cacao gustabile. Evitati laptele sau ciocolata alba, care sunt in mare parte alcatuite din toate ingredientele care vor duce la inflamatii si va vor agita acneea.

Este important sa ne amintim ca mancarea nu este dusmanul; poate fi de fapt solutia atunci cand mananci alimentele potrivite! Incorporarea alimentelor care lupta împotriva acneei in dieta ta, cum ar fi semintele de in sau uleiurile de peste, poate avea un efect antiinflamator si protector. Un plan sanatos de masa care include o multime de cereale integrale, legume verzi si multa apa poate face o diferenta reala in pielea ta.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here