Categories
Lifestyle

„Trebuie sa le aratam copiilor ca putem supravietui”: parenting intr-o pandemie

Incertitudine, confuzie, frica: din martie stim toate acestea si multe altele. Dar cum au facut copiii nostri? Care sunt efectele pe termen lung ale Covid-19 asupra lor si cum ii putem ajuta sa gestioneze totul, indiferent de varsta lor?

Potrivit expertilor, copiii sunt rezistenti si, desi nu stim multa vreme cat de afectati au fost de pandemie, ei sunt conectati sa faca fata. Cu toate acestea, copiii care au intampinat deja dificultati, in special probleme de sanatate mintala, prezinta un risc deosebit. La fel de importanta este si propria sanatate mintala, care va avea un efect imens asupra modului in care copilul dvs. se ocupa de ceea ce se intampla, asa ca nu uitati sa va ingrijiti propriile nevoi si sa cautati ajutor – de la prieteni, medicul dumneavoastra de familie, terapeut – daca vi se pare greu.

Fii centrat pe – si ghidat de – copilul tau. Fiecare este diferit, iar reactia fiecarui copil la pandemie este diferita. Incepeti cu ei, mai degraba decat cu ceea ce se intampla acolo in lumea mare. Iata ghidul nostru pe etape.

Iata cateva sfaturi de la American Academy (AAP) pentru a va ajuta familia prin focar.

Abordati temerile copiilor

Copiii se bazeaza pe parintii lor pentru siguranta, atat fizica cat si emotionala. Asigura-ti copiii ca esti acolo pentru ei si ca familia ta va trece prin asta impreuna.

Raspundeti la intrebari despre pandemie simplu si sincer. Vorbeste cu copiii despre orice veste inspaimantatoare auzita. Este bine sa spuneti ca oamenii se imbolnavesc, dar spuneti ca urmatoarele reguli precum spalarea mainilor si sederea acasa va vor ajuta familia sa ramana sanatoasa.

Recunoaste sentimentele copilului tau. Intrebarile indrumatoare pot ajuta copiii mai mari si adolescentii sa navigheze prin probleme.

Mentineti legatura cu cei dragi. De asemenea, copiii ar putea sa-si faca griji pentru un bunic care traieste singur sau o ruda sau un prieten cu un risc crescut de a primi COVID-19. Videochaturile pot ajuta la usurarea anxietatii lor.

Modeleaza modul de gestionare a sentimentelor. Vorbeste cum iti gestionezi propriile sentimente. („Sunt ingrijorat de bunica, deoarece nu pot merge sa o vizitez. Cel mai bun lucru pe care il pot face este sa ma conectez mai des la telefon. Voi pune un memento la telefon pentru a o suna dimineata si dupa-amiaza pana acest focar se termina. “)

Spune-i copilului tau inainte de a iesi din casa, cu o voce calma si linistitoare, spuneti-i unde plecati, cat timp veti pleca, cand va veti intoarce si ca luati masuri pentru a ramane in siguranta.

Spuneti-le ca oamenii de stiinta lucreaza din greu pentru a-si da seama cum sa ajute oamenii care se imbolnavesc si ca lucrurile se vor imbunatati.

Ofera imbratisari suplimentare si spune „te iubesc” mai des.

Mentineti rutine sanatoase

In timpul pandemiei, este mai important ca niciodata sa mentinem culcare si alte rutine. Acestea creeaza un sentiment de ordine pana in ziua de azi, care ofera liniste intr-un timp foarte incert. Toti copiii, inclusiv adolescentii, beneficiaza de rutine care sunt previzibile si suficient de flexibile pentru a satisface nevoile individuale.

Structurati ziua. Cu rutinele obisnuite, stabiliti noi programe zilnice. Indepartati munca scolara cand este posibil. Copiii mai mari si adolescentii va pot ajuta cu programarea, dar ar trebui sa urmeze o ordine generala, cum ar fi:

  • rutine de trezire, imbracarea, micul dejun si cateva jocuri active dimineata, urmate de jocul linistit si gustarea pentru trecerea la munca scolara.
  • masa de pranz, treburile, exercitii fizice, timp social online cu prietenii si apoi temele dupa-amiaza.
  • timpul petrecut cu si cititul inainte de culcare.

Folositi disciplina pozitiva

Toata lumea este mai nelinistita si mai ingrijorata in timpul pandemiei. Este posibil ca copiii mai mici sa nu aiba cuvinte pentru a-si descrie sentimentele. Au mai multe sanse de a-si exprima stresul, anxietatea sau frica prin comportamentul lor (care poate, la randul sau, sa-i supara pe parinti, in special daca sunt deja stresati). Copiii mai mari si adolescentii pot fi foarte iritabili, deoarece pierd timpul cu prietenii si evenimentele speciale fiind anulate.

Cateva moduri prin care iti poti ajuta copiii sa-si gestioneze emotiile si comportamentul:

Redirectionati comportamentul rau. Uneori, copiii se comporta gresit pentru ca sunt plictisiti sau nu stiu mai bine. Gasiti altceva pentru ei.

Joc de creatie. Propune-i copiilor tai sa deseneze imagini despre modul in care familia ta este in siguranta. Faceti un colaj si agatati-l pentru a reaminti tuturor. Sau construiti un fort interior sau un castel pentru a mentine germenii la indemana, aducand animale umplute sau jucarii preferate.

Indreapta-ti atentia. Atentia – pentru a consolida comportamentele bune si a descuraja pe ceilalti – este un instrument puternic. Observa un comportament bun si puncteaza-l, laudand succesul si incercarile bune. Explicarea asteptarilor clare, in special cu copiii mai mari , va poate ajuta in acest sens.

Folositi recompense si privilegii pentru a consolida comportamentele bune (finalizarea sarcinilor scolare, treburile, intelegerea cu fratii etc.) care nu ar fi in mod normal acordate in perioade mai putin stresante.

Stiti cand nu raspundeti. Atata timp cat copilul tau nu face ceva periculos si primeste atentie pentru un comportament bun, ignorarea unui comportament rau poate fi un mod eficient de a-l opri.

Folositi perioade de timp. Acest instrument de disciplina functioneaza cel mai bine avertizand copiii ca vor primi un time-out daca nu se opresc. Aminteste-le ce au facut gresit in cat mai putine cuvinte – si cu cat mai putine emotii – posibil. Apoi, indepartati-le din situatie pentru o durata prestabilita (1 minut pe an este un ghid bun).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *