Ceva ciudat se intampla in cercetarea fericirii femeilor. Pentru ca, in ciuda faptului ca au mai multa libertate si oportunitati de angajare decat oricand, femeile au un nivel mai ridicat de anxietate si mai multe provocari de sanatate mintala, cum ar fi depresia, furia, singuratatea si somnul mai agitat. Si aceste rezultate sunt vazute in multe tari si diferite grupuri de varsta.

Un sondaj recent realizat de Asociatia Americana de Psihologie poate contine cateva indicii cu privire la de ce. Rezultatele au descoperit ca majoritatea femeilor din SUA sunt nemultumite de felul in care societatea le trateaza.

Multe femei sunt inca principalele ingrijitoare pentru copii si rudele in varsta. Majoritatea au, de asemenea, dubla sarcina de a gestiona casa si aranjamentele familiale, pe langa responsabilitatile de munca platite. Si la locul de munca, trei din cinci femei au suferit bullying, hartuire sexuala sau abuz verbal.

Diferenta de gen in ceea ce priveste bunastarea a fost documentata in mod deosebit in timpul pandemiei, deoarece multe femei si-au asumat mai multe responsabilitati domestice si de ingrijire pe langa munca. Dar s-a remarcat, de asemenea, ca, desi femeile au avut un impact mai mare asupra bunastarii lor, s-au recuperat mai repede, ceea ce pare sa indice ca femeile sunt mai rezistente emotional decat barbatii.

Unul dintre factorii care pot contribui la rezilienta femeilor este conexiunea sociala. Intr-un studiu din 2019, cercetatorii au descoperit ca femeile au obtinut scoruri mai mari decat barbatii pentru relatiile pozitive cu ceilalti, precum si pentru capacitatea de crestere personala. In esenta, femeile tind sa fie mai bune decat barbatii in a obtine sprijin. Ei cer ajutor mai devreme si, prin urmare, au sanse mai mari sa depaseasca adversitatea mai repede.

De asemenea, s-a descoperit ca femeile acorda o valoare mai mare conexiunilor sociale decat barbatii. Studiile au descoperit ca prieteniile dintre femei sunt mai intime – femeile prefera interactiunile fata in fata care permit mai multa auto-dezvaluire si sprijin emotional. In timp ce prieteniile barbatilor tind sa fie mai mult una langa alta, urmarind activitati comune. Ganditi-va sa va recuperati din urma vizionarea unui meci de fotbal versus sa va recuperati dupa o cafea. Din nou, acest lucru poate explica tamponul pentru sanatatea mintala a femeilor.

Fericire versus scop

Desi femeile ar putea sa nu fie la fel de fericite in acest moment precum barbatii si se confrunta cu o inegalitate sociala mai mare, un studiu recent sugereaza ca femeile spun ca au mai multe scopuri in viata lor. Si a avea sens si scop in viata este asociat cu o sanatate mai buna si cu o viata mai lunga.

Doua femei, batrane si tinere, petrec timp impreuna.

Studiul a constatat ca femeile tind sa se angajeze in eforturi mai altruiste, cum ar fi sprijinirea altora si voluntariatul caritabil, ceea ce duce la un sentiment mai mare de sens si scop.

Cu toate acestea, cercetatorii subliniaza, de asemenea, ca acest lucru este probabil legat de normele culturale ale femeilor incurajate sa puna nevoile altora pe primul loc. Desi a-i pune pe altii pe primul loc nu te face neaparat mai fericit, a avea un sens in viata contribuie cu siguranta la fericire.

Avand in vedere toate acestea, femeile trebuie sa isi faca timp pentru a-si proteja bunastarea. Iata patru modalitati bazate pe dovezi de a va ajuta sa faceti acest lucru:

1. Incearca terapia

A avea un loc doar pentru tine, unde poti vorbi despre cum te simti si sa-ti exprimi emotiile este important pentru bunastarea ta psihologica. Terapiile bazate pe arta sunt deosebit de benefice pentru femei, la fel ca si interventiile de grup care le permit femeilor sa vorbeasca deschis cu alte femei – ceea ce poate reduce sentimentele de stigmatizare si rusine.

Doua femei care vorbesc, una client, una terapeut.

2. Conecteaza-te cu natura

Petrecerea timpului in aer liber in cadru natural poate fi foarte reconfortant. Un studiu recent a constatat ca interventiile bazate pe natura sunt deosebit de vindecatoare pentru femeile care au suferit traume sau boli. Intr-adevar, ca femei, biologia si valorile noastre se aliniaza adesea cu lumea naturala. Termenul „Mama Pamant” reflecta tendinta feminina de a fi datatoare de viata si hranitoare.

Asa ca asigurati-va ca includeti ceva timp in afara naturii in planurile dvs. zilnice sau saptamanale. O plimbare pe plaja, o alergare prin padure sau citirea unei carti in parc, totul ajuta.

Doua femei imbratisate in natura.

3. Misca-te

Studiile arata ca atunci cand femeile se angajeaza in activitate fizica regulata, aceasta creste acceptarea de sine si cresterea personala. Exercitiile aerobice sunt deosebit de utile pentru sanatatea cognitiva pe masura ce femeile imbatranesc. Exercitiile cu impact ridicat, care suporta greutati, cum ar fi sariturile si alergarea, imbunatatesc sanatatea oaselor la femeile de varsta mijlocie si s-a demonstrat ca exercitiile fizice moderate, cum ar fi mersul pe jos, imbunatatesc simptomele menopauzei.

Femeie alearga pe drumul de tara.

4. Reduceti consumul de alcool

Femeile se confrunta cu riscuri specifice sexului legate de alcool, inclusiv un risc mai mare de a fi victime ale violentei si mai multe probleme legate de sanatate, cum ar fi bolile de inima si cancerul de san. De asemenea, femeile se intoxica mai repede decat barbatii, ceea ce le poate face mai vulnerabile.

Avand in vedere ca femeile sunt de doua ori mai predispuse decat barbatii sa sufere de anxietate, reducerea sau eliminarea alcoolului poate fi sensibila. Intr-adevar, cercetarile arata ca renuntarea la alcool poate imbunatati semnificativ sanatatea si fericirea femeilor.