Ziaresireviste.ro - Revista Presei  Duminica, 17 Iunie 2018

Home  | Revista presei Versiune grafica
 Politica Economie  Sport Showbiz   IT&C Sanatate


 Gatite sau crude - cum sa mananci legumele? - Versiune grafica
 

Legumele trebuie consumate crude astfel încât sa te bucuri de toate substantele nutritive continute. Totusi, unele alimente, prin preparare termica, îsi sporesc calitatea nutritionala, oferindu-ne o cantitate mai mare de substante benefice.

Rosiile, spanacul, morcovii, sparanghelul si ciupercile se numara printre alimentele care aduc beneficii mult mai mari organismului daca sunt gatite.

 Rosiile gatite sunt mai sanatoase

Potrivit studiilor, sosul de rosii aduce mai multe beneficii pentru sanatate decât legumele proaspete. Astfel, rosiile gatite sunt mult mai sanatoase, deoarece furnizeaza licopen, o substanta care ne protejeaza de boli cardiovasculare si de cancer. 

 Morcovii preparati termic nu pierd din vitamina A

Morcovii gatiti sunt mai sanatosi. Potrivit specialistilor, chiar daca sunt preparati, îsi pastreaza continutul de betacaroten pe care corpul îl transforma în vitamina A. Astfel, consumati cu regularitate, morcovii protejeaza vederea si scad riscul de a dezvolta anumite tipuri de cancer. Este recomandat sa consumi morcovi la abur sau la cuptor!

Ciupercile facute la aburi îsi cresc continutul de potasiu

Potrivit specialistilor, ciupercile preparate la aburi sau pe gratar au un continut mai bogat de potasiu, un mineral esential pentru muschi sanatosi.

Ardeii proaspeti, bogati în vitamina C

Este bine sa manânci ardei în stare proaspata – în salate sau pe post de aperitiv. Continutul bogat în vitamina C se pierde din cauza caldurii, dar si din cauza ca este o vitamina solubila în apa. 

Sfecla rosie cruda mentine sanatatea creierului

Preparata termic, sfecla rosie îsi pierde pâna la 25% din acidul folic, esential pentru buna functionare a creierului. Astfel, pentru a beneficia de vitamine si nutrienti, este bine sa o consumi în stare proaspata. 

Manânca broccoli în stare cruda

Chiar daca te-ai obisnuit sa-l consumi fiert în baie de abur sau gatit la cuptor, cel mai bine este sa manânci broccoli în stare proaspata. Totusi, daca nu poti sa-l consumi în stare cruda, gateste broccoli la abur si evita sa-l prajesti în ulei, deoarece astfel salvezi un compus numit glucosinolat.

 Sursa: www.clicksanatate.ro  Sambata, 21 Aprilie 2018

Stiri din sanatate


 Politica Economie  Sport Showbiz   IT&C Sanatate
 Back to top
 Copyright 2005-2013 Ziare si Reviste pe mobil