Presa de azi:
Home Revista Presei Coduri Postale Anunturi Jocuri Horoscop Contact 
LIKE
 Revista presei
  Afaceri
  Auto
  Casa si Gradina
  Economie
  International
  Imobiliare
  IT&C
  Piata de Capital
  Politica
  Publicitate & MK
  Sanatate
  Showbiz
  Social
  Stiri Locale
  Stiri mondene
  Sport
  Utile
  Stiri Video
  Top articole
  Top publicatii
  Presa online
  Ziare si Reviste romanesti
Ghid ZR
Publica un advertorial
Promoveaza-ti imaginea companiei tale
advertoriale publicate

Relexeaza-te cu
SUDOKU ONLINE
Relexeaza-te SUDOKU online



sanatate Distribuie stirea pe:
 Motive sa-ti placa mai mult spanacul
Motive sa-ti placa mai mult spanacul

Indiferent daca este proaspat sau congelat, spanacul este o sursa de substante nutritive, fiind recomandat pentru scaderea tensiunii arteriale, îmbunatatirea vederii si întarirea musculaturii. Iata de ce spanacul nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia ta!

Spanacul este bogat în proteine, fibre, în vitaminele A, C, E. B6 si K, precum si în minerale, cum sunt zincul, fierul, calciul, magneziul, fosforul, potasiul, cuprul si manganul. În plus, are un continut redus de calorii, mai exact doar 23 la 100 de grame de frunze proaspete.

Bun pentru vedere

Spanacul are un continut ridicat de betacaroten, luteina si zeaxantina, substante care au rolul de a-ti proteja ochii. Betacarotenul se gaseste în spanacul gatit si previne deficienta de vitamina A, care poate provoca senzatia de ochi uscat sau de mâncarime. Aceasta leguma are si proprietati antiinflamatoare, care reduc iritatia din zona ochilor. Antioxidantii din spanac reduc efectul negativ al radicalilor liberi care, odata cu înaintarea în vârsta, provoaca aparitia glaucomului si a degenerescentei maculare.

Creste puterea de concentrare

Potasiul si acidul folic din spanac sunt compusi cu rol protector neurologic. Persoanele care au risc crescut de instalare a maladiei Alzheimer ar trebui sa consume în mod regulat spanac, deoarece îmbunatateste legaturile neurale. În acelasi timp, potasiul îmbunatateste circulatia sângelui catre creier, ceea ce creste puterea de concentrare si ajuta memoria.

Scade tensiunea arteriala

Deoarece are un continut scazut de sodiu, dar ridicat de potasiu, spanacul este recomandat persoanelor care se confrunta cu variatii bruste de tensiune arteriala. Aceste substante relaxeaza vasele de sânge si mentin constanta presiunea sângelui. Astfel, este îmbunatatita circulatia sângelui si toate organele sunt oxigenate corespunzator, ceea ce îmbunatateste nu doar functionarea sistemului cardiovascular, ci a întregului organism.

Contribuie la mineralizarea oaselor

Vitamina K din spanac are rolul de a retine calciul în oase si astfel le întareste structura. În acelasi timp, continutul de mangan, cupru, magneziu, zinc si fosfor din spanac, contribuie la sanatatea sistemului osos. Din acest motiv, spanacul nu ar trebui sa lipseasca din dieta femeilor aflate la menopauza, întrucât previne osteoporoza. Aceste minerale sunt esentiale si pentru sanatatea unghiilor si a dintilor.

Acidul folic din spanac are esential pentru buna dezvoltarea a bebelusilor pe parcursul celor 9 luni de sarcina, sussinând sistemul nervos. Totodata, vitamina A din spanac este necesara pentru dezvoltarea plamânilor si poate fi transmisa copiilor prin laptele matern inclusiv dupa nastere.

Bine de stiut

Spanacul contine si acid oxalic, care împiedica absorbtia de calciu si fier. Din acest motiv, este recomandat sa consumi spanacul alaturi de alimente bogate în vitamina C sau sa-l fierbi cel putin 2 minute.

Cum se prepara spanacul

Spanacul poate fi consumat atât crud, în salate, cât si fiert. Se aleg frunze nu foarte mari, deoarece sunt amarui, se spala, se toaca si se oparesc în apa fierbinte, putin sarata. Nu trebuie combinat cu smântâna, lapte sau oua, deoarece în urma fierberii îndelungate îsi pierde o parte din substantele nutritive.

Sfatul specialistului

Dr. Mihaela Posea, medic specialist diabet, nutritie, boli metabolice, Smart Nutrition (www.nutrismart.ro), Bucuresti

Spanacul este o sursa bogata de vitamina A, vitamina K si folat. Vitamina A este importanta pentru vederea pe timpul noptii, dar si în cresterea si dezvoltarea celulara, reglarea functiilor sistemului imunitar si în reproducere. Sub denumirea de vitamina K sunt reunite mai multe substante cu proprietati asemanatoare, implicate în procesul de coagulare.

Vitamina B9 este implicata în sinteza ADN, metabolismul aminoacizilor, diviziunea celulara si în maturarea celulelor rosii. Datorita continutului crescut de oxalati, spanacul trebuie evitat de persoanele care au acidul uric crescut în sânge, sufera de guta sau de litiaza renala. Persoanele care iau tratament cu warfarina (un medicament anticoagulant, folosit post infarct miocardic, în trombozele venoase etc) trebuie sa aiba un consum constant de alimente care contin vitamina K (asa cum este si spanacul), pentru a nu influenta efectul terapeutic al acesteia.


Autor: Clicksanatate.ro
Sursa: www.clicksanatate.ro  Vineri, 13 Aprilie 2018
Citeste despre: : spanac spanac crud sau gatit proprietati spanac beneficii spanac

Reduceri si promotii
emag flanco ecco mycloset amafashion


 Alte titluri din sectiunea sanatate






Anuntul Telefonic
Horoscop Zilnic
capricorn

Preluare Curs BNR
Preluare stiri
emag evomag

 Presa de azi online
Luni, 20 August 2018
  • Laurette, marturisiri sincere despre sotul ei: Nu eu am bagat divort
  • De ce ti se inrosesc ochii? Principalele cauze care duc la aparitia acestei probleme
  • 4 alimente care previn caderea parului
  • Pizza din aluat de cartofi, reteta pe care trebuie sa o incerci. ( Video)
  • Giulia, o mama cu stil. Din geanta mea nu lipsesc rujul rosu, telefonul
  • Charlize Theron, bantuita de regrete: Vedeta a ratat adoptia unui copil pe care il adora
  • Maria Ciobanu se retrage de pe scena muzicala. Ce va face artista de acum inainte
  • Parinti de toata rusinea! Sunt prea ocupati cu cariera hollywoodiana ca sa mai aiba timp si pentru copiii lor
  • Gatite sau crude - cum sa mananci legumele?
  • Spectacol de Ziua Mondiala a Circului pentru 1.600 de copii defavorizati din Bucuresti
  • PROIECT. Atentie, soferi! Aceste MASINI vor fi INTERZISE in Bucuresti, din 2019. Lista
  • Restrictii de trafic in Bucuresti, de Ziua Fortelor Terestre. Rute ocolitoare
  • Mesajul familiei regale suedeze, dupa moartea lui Avicii: A facut nunta noastra de neuitat
  • De ce a scazut consumul de paine in Romania. Milioane de oameni nu mai sunt consumatori
  • Remedii naturale pentru petele de batranete
  • Cum sa te imbraci pentru a parea mai slaba!
  • Cannelloni umpluti cu branza si spanac
  • Cum tratezi infectia urinara in sarcina
  • David Copperfield, obligat sa dezvaluie secretele din spatele unui numar de magie inexplicabil
  • Bucurestiul va avea inca un stadion ultramodern construit din bani publici



  • Copyright © 2005-2018 - www.ZiaresiReviste.ro - toate drepturile rezervate - ziare si reviste romanesti de la A la Z
    Presa de azi StiLL Radio IASIStiri OnlineAnunturi