Presa de azi:
Home Revista Presei Coduri Postale Anunturi Jocuri Horoscop Contact 
LIKE
 Revista presei
  Afaceri
  Auto
  Casa si Gradina
  Economie
  International
  Imobiliare
  IT&C
  Piata de Capital
  Politica
  Publicitate & MK
  Sanatate
  Showbiz
  Social
  Stiri Locale
  Stiri mondene
  Sport
  Utile
  Stiri Video
  Top articole
  Top publicatii
  Presa online
  Ziare si Reviste romanesti
Ghid ZR
Publica un advertorial
Promoveaza-ti imaginea companiei tale
advertoriale publicate

Relexeaza-te cu
SUDOKU ONLINE
Relexeaza-te SUDOKU online



sanatate Distribuie stirea pe:
 Pozitia in care dormi iti poate afecta sanatatea
Pozitia in care dormi iti poate afecta sanatatea

Ne petrecem dormind aproximativ 25 de ani, sustin specialistii. Asa ca trebuie sa stii ca pozitia în care dormi îti poate afecta sanatatea. 

Somnul este extrem de important pentru sanatate, deoarece în aceste ore organismul se regenereaza. Numai un somn de calitate îti poate da acea stare de energie înca de la primele ore ale diminetii. Daca ne gândim la faptul ca ne petrecem foarte mult timp într-o anumita pozitie în timp ce dormim, este important sa stim daca ne face bine sau rau.

Specialistii au analizat modul în care ne este afectata sanatatea si iata ce au descoperit:

1. Dormi pe spate

Aceasta pozitie de somn pe spate, cu mâinile pe lânga corp este considerata cea mai potrivita postura. Este similara cu postura din yoga numita Shavasana în care trebuie sa stai nemiscat pentru meditatie. 

Este o pozitie buna pentru ca:

Relaxeaza coloana vertebrala, gâtul si bratele;

Îmbunatateste postura corpului;

Reduce simptomele asociate cu refluxul gastroesofagian;

Are un impact benefic pentru bust;

Vindeca insomnia;

Reduce riscul de a suferi frecvent dureri de cap;

Previne aparitia ridurilor faciale.

Este o pozitie rea pentru ca:

Agraveaza sforaitul la persoanele care sufera de apnee în somn;

Afecteaza fatul în cazul femeilor însarcinate;

Poate cauza dureri lombare.

Solutii ca sa îmbunatatesti pozitia de somn:

Încearca sa dormi pe spate folosind o perna potrivita, deoarece astfel vei mentine corpul într-o pozitie neutra si vei reduce sforaitul;

Foloseste o perna mare sub genunchi, deoarece astfel vei favoriza o pozitie neutra a coloanei lombare si vei preîntâmpina posibilele dureri lombare. 

2. Dormi pe spate cu picioarele departate si mâinile ridicate

Este tot o variatie a dormitului pe spate, însa unele persoane prefera sa ridice bratele sau sa îndoaie un picior într-o parte. 

Este o pozitie buna pentru ca:

Relaxeaza coloana vertebrala si gâtul;

Vindeca insomnia;

Previne durerile de cap;

Este indicata daca suferi de reflux gastroesofagian;

Previne aparitia ridurilor.

Este o pozitie rea pentru ca:

Agraveaza sforaitul;

Bratele amortesc si pot sa te doara;

Poate cauza dureri lombare.

Solutii ca sa îmbunatatesti pozitia de somn:

Nu folosi o perna sub cap atunci când doormi în aceasta pozitie.

3. Dormi pe o parte, în linie dreapta

Multe persoane prefera sa aiba mâinile pe lânga corp atunci când abordeaza aceasta pozitie de somn. De asemenea, specialistii sustin ca este recomandat sa dormi pe partea stânga pentru ca se relaxeaza toate organele vitale. 

Este o pozitie buna pentru ca:

Mentine coloana în pozitie neutra;

Previne durerile de spate si de gât;

Amelioreaza sforaitul si reduce riscul de apnee în somn;

Este pozitia ideala pentru femeile însarcinate.

Este o pozitie rea pentru ca:

Piciorul de deasupra nu are un suport foarte bun si risti sa ai dureri de spate sau de sold;

Favorizeaza aparitia ridurilor si lasarea sânilor;

Poate sa cauzeze dureri la nivelul gâtului, în unele cazuri.

Solutii ca sa îmbunatatesti pozitia de somn:

Ca sa eviti durerile la nivelul gâtului este recomandat sa folosesti o perna mare daca dormi în aceasta pozitie;

Tine picioarele îndoite si plaseaza o perna între genunchi pentru a avea un suport mai bun.

4. Dormi pe o parte cu mâinile sub obraz
 
 
Fie ca ai mâinile sub fata sau întinse înainte, aceasta pozitie în care dormi pe o parte cu spatele usor curbat si picioarele putin îndoite este buna pentru somn. Însa, este de preferat sa dormi mai mult pe partea stânga. 
 
Este o pozitie buna pentru ca:
 
Previne durerile la nivelul gâtului si a spatelui;
Reduce refluxul gastroesofagian daca dormi pe stânga;
Amelioreaza sforaitul;
Protejeaza creierul si reduce riscul de Alzheimer si Parkinson;
Împiedica trezirile nocturne pentru ca ai o pozitie confortabila.
 
Este o pozitie rea pentru ca:

Restrictioneaza fluxul sanguin si poate sa cauzeze durere la nivelul umerilor sau a bratelor;
Prin presiunea exercitata asupra nervilor se pot cauza probleme la stomac, ficat sau plamâni;
Afecteaza elasticitatea sânilor si îmbatrânirea prematura.
 
Solutii ca sa îmbunatatesti pozitia de somn:
 
Foloseste o fata de perna din satin sau matase, deoarece împiedica accentuarea ridurilor;
Pune o perna între genunchi ca sa oferi suport mai bun piciorului care sta deasupra.
 
5. Dormi în pozitia fetusului
 

Îti place sa dormi pe o parte, cu genunchii adusi la piept si capul aplecat? Aceasta este una dintre cele mai populare pozitii de somn în rândul femeilor. Este recomandat sa dormi mai mult pe stânga. 
 
Este o pozitie buna pentru ca:

Amelioreaza considerabil sforaitul;
Este una dintre pozitiile de somn preferate de femeile însarcinate;
Reduce refluxul gastroesofagian, dar numai daca dormi pe partea stânga.
 
Este o pozitie rea pentru ca:

Prin curbarea uneori exagerata se pune presiune asupra gâtului si a spatelui, favorizând aparitia durerii;
La fel ca în cazul celorlalte pozitii de somn pe o parte si aceasta favorizeaza accentuarea ridurilor pe fata. 
 
Solutii ca sa îmbunatatesti pozitia de somn:

Foloseste o perna ferma pentru sustinerea buna a capului;
Alterneaza partile pe care dormi ca sa nu amortesti.
 
6. Dormi pe burta

 
Este pozitia cea mai proasta pentru un somn odihnitor, dupa cum sustin specialistii. 
 
Este o pozitie buna pentru ca:

Amelioreaza uneori sforaitul.
 
Este o pozitie rea pentru ca:

Pune presiune pe coloana vertebrala si cauzeaza dureri la nivelul gâtului si a zonei lombare;
Pentru ca circulatia sângelui este proasta din cauza presarii fetei, aceasta pozitie favorizeaza aparitia si accentuarea ridurilor;
Pune o presiune anormala asupra tuturor organelor interne.
 
Solutii ca sa îmbunatatesti pozitia de somn:

Pune o perna sub stomac ca sa stai putin pe o parte si sa nu presezi foarte tare organele interne. 
 

Autor: Eva.ro
Sursa: www.eva.ro  Luni, 12 Februarie 2018
Citeste despre: : sanatate somn pozitia de somn

Reduceri si promotii
emag flanco ecco mycloset amafashion


 Alte titluri din sectiunea sanatate






Anuntul Telefonic
Horoscop Zilnic
capricorn

Preluare Curs BNR
Preluare stiri
emag evomag

 Presa de azi online
Joi, 15 Noiembrie 2018
  • Laurette, marturisiri sincere despre sotul ei: Nu eu am bagat divort
  • De ce ti se inrosesc ochii? Principalele cauze care duc la aparitia acestei probleme
  • 4 alimente care previn caderea parului
  • Pizza din aluat de cartofi, reteta pe care trebuie sa o incerci. ( Video)
  • Giulia, o mama cu stil. Din geanta mea nu lipsesc rujul rosu, telefonul
  • Charlize Theron, bantuita de regrete: Vedeta a ratat adoptia unui copil pe care il adora
  • Maria Ciobanu se retrage de pe scena muzicala. Ce va face artista de acum inainte
  • Parinti de toata rusinea! Sunt prea ocupati cu cariera hollywoodiana ca sa mai aiba timp si pentru copiii lor
  • Gatite sau crude - cum sa mananci legumele?
  • Spectacol de Ziua Mondiala a Circului pentru 1.600 de copii defavorizati din Bucuresti
  • PROIECT. Atentie, soferi! Aceste MASINI vor fi INTERZISE in Bucuresti, din 2019. Lista
  • Restrictii de trafic in Bucuresti, de Ziua Fortelor Terestre. Rute ocolitoare
  • Mesajul familiei regale suedeze, dupa moartea lui Avicii: A facut nunta noastra de neuitat
  • De ce a scazut consumul de paine in Romania. Milioane de oameni nu mai sunt consumatori
  • Remedii naturale pentru petele de batranete
  • Cum sa te imbraci pentru a parea mai slaba!
  • Cannelloni umpluti cu branza si spanac
  • Cum tratezi infectia urinara in sarcina
  • David Copperfield, obligat sa dezvaluie secretele din spatele unui numar de magie inexplicabil
  • Bucurestiul va avea inca un stadion ultramodern construit din bani publici



  • Copyright © 2005-2018 - www.ZiaresiReviste.ro - toate drepturile rezervate - ziare si reviste romanesti de la A la Z
    Presa de azi StiLL Radio IASIStiri OnlineAnunturi