Presa de azi:
Home Revista Presei Coduri Postale Anunturi Jocuri Horoscop Contact 
LIKE
 Revista presei
  Afaceri
  Auto
  Casa si Gradina
  Economie
  International
  Imobiliare
  IT&C
  Piata de Capital
  Politica
  Publicitate & MK
  Sanatate
  Showbiz
  Social
  Stiri Locale
  Stiri mondene
  Sport
  Utile
  Stiri Video
  Top articole
  Top publicatii
  Presa online
  Ziare si Reviste romanesti
Ghid ZR
Publica un advertorial
Promoveaza-ti imaginea companiei tale
advertoriale publicate

Relexeaza-te cu
SUDOKU ONLINE
Relexeaza-te SUDOKU online



sanatate Distribuie stirea pe:
 Pozitia in care dormi iti poate afecta sanatatea
Pozitia in care dormi iti poate afecta sanatatea

Ne petrecem dormind aproximativ 25 de ani, sustin specialistii. Asa ca trebuie sa stii ca pozitia în care dormi îti poate afecta sanatatea. 

Somnul este extrem de important pentru sanatate, deoarece în aceste ore organismul se regenereaza. Numai un somn de calitate îti poate da acea stare de energie înca de la primele ore ale diminetii. Daca ne gândim la faptul ca ne petrecem foarte mult timp într-o anumita pozitie în timp ce dormim, este important sa stim daca ne face bine sau rau.

Specialistii au analizat modul în care ne este afectata sanatatea si iata ce au descoperit:

1. Dormi pe spate

Aceasta pozitie de somn pe spate, cu mâinile pe lânga corp este considerata cea mai potrivita postura. Este similara cu postura din yoga numita Shavasana în care trebuie sa stai nemiscat pentru meditatie. 

Este o pozitie buna pentru ca:

Relaxeaza coloana vertebrala, gâtul si bratele;

Îmbunatateste postura corpului;

Reduce simptomele asociate cu refluxul gastroesofagian;

Are un impact benefic pentru bust;

Vindeca insomnia;

Reduce riscul de a suferi frecvent dureri de cap;

Previne aparitia ridurilor faciale.

Este o pozitie rea pentru ca:

Agraveaza sforaitul la persoanele care sufera de apnee în somn;

Afecteaza fatul în cazul femeilor însarcinate;

Poate cauza dureri lombare.

Solutii ca sa îmbunatatesti pozitia de somn:

Încearca sa dormi pe spate folosind o perna potrivita, deoarece astfel vei mentine corpul într-o pozitie neutra si vei reduce sforaitul;

Foloseste o perna mare sub genunchi, deoarece astfel vei favoriza o pozitie neutra a coloanei lombare si vei preîntâmpina posibilele dureri lombare. 

2. Dormi pe spate cu picioarele departate si mâinile ridicate

Este tot o variatie a dormitului pe spate, însa unele persoane prefera sa ridice bratele sau sa îndoaie un picior într-o parte. 

Este o pozitie buna pentru ca:

Relaxeaza coloana vertebrala si gâtul;

Vindeca insomnia;

Previne durerile de cap;

Este indicata daca suferi de reflux gastroesofagian;

Previne aparitia ridurilor.

Este o pozitie rea pentru ca:

Agraveaza sforaitul;

Bratele amortesc si pot sa te doara;

Poate cauza dureri lombare.

Solutii ca sa îmbunatatesti pozitia de somn:

Nu folosi o perna sub cap atunci când doormi în aceasta pozitie.

3. Dormi pe o parte, în linie dreapta

Multe persoane prefera sa aiba mâinile pe lânga corp atunci când abordeaza aceasta pozitie de somn. De asemenea, specialistii sustin ca este recomandat sa dormi pe partea stânga pentru ca se relaxeaza toate organele vitale. 

Este o pozitie buna pentru ca:

Mentine coloana în pozitie neutra;

Previne durerile de spate si de gât;

Amelioreaza sforaitul si reduce riscul de apnee în somn;

Este pozitia ideala pentru femeile însarcinate.

Este o pozitie rea pentru ca:

Piciorul de deasupra nu are un suport foarte bun si risti sa ai dureri de spate sau de sold;

Favorizeaza aparitia ridurilor si lasarea sânilor;

Poate sa cauzeze dureri la nivelul gâtului, în unele cazuri.

Solutii ca sa îmbunatatesti pozitia de somn:

Ca sa eviti durerile la nivelul gâtului este recomandat sa folosesti o perna mare daca dormi în aceasta pozitie;

Tine picioarele îndoite si plaseaza o perna între genunchi pentru a avea un suport mai bun.

4. Dormi pe o parte cu mâinile sub obraz
 
 
Fie ca ai mâinile sub fata sau întinse înainte, aceasta pozitie în care dormi pe o parte cu spatele usor curbat si picioarele putin îndoite este buna pentru somn. Însa, este de preferat sa dormi mai mult pe partea stânga. 
 
Este o pozitie buna pentru ca:
 
Previne durerile la nivelul gâtului si a spatelui;
Reduce refluxul gastroesofagian daca dormi pe stânga;
Amelioreaza sforaitul;
Protejeaza creierul si reduce riscul de Alzheimer si Parkinson;
Împiedica trezirile nocturne pentru ca ai o pozitie confortabila.
 
Este o pozitie rea pentru ca:

Restrictioneaza fluxul sanguin si poate sa cauzeze durere la nivelul umerilor sau a bratelor;
Prin presiunea exercitata asupra nervilor se pot cauza probleme la stomac, ficat sau plamâni;
Afecteaza elasticitatea sânilor si îmbatrânirea prematura.
 
Solutii ca sa îmbunatatesti pozitia de somn:
 
Foloseste o fata de perna din satin sau matase, deoarece împiedica accentuarea ridurilor;
Pune o perna între genunchi ca sa oferi suport mai bun piciorului care sta deasupra.
 
5. Dormi în pozitia fetusului
 

Îti place sa dormi pe o parte, cu genunchii adusi la piept si capul aplecat? Aceasta este una dintre cele mai populare pozitii de somn în rândul femeilor. Este recomandat sa dormi mai mult pe stânga. 
 
Este o pozitie buna pentru ca:

Amelioreaza considerabil sforaitul;
Este una dintre pozitiile de somn preferate de femeile însarcinate;
Reduce refluxul gastroesofagian, dar numai daca dormi pe partea stânga.
 
Este o pozitie rea pentru ca:

Prin curbarea uneori exagerata se pune presiune asupra gâtului si a spatelui, favorizând aparitia durerii;
La fel ca în cazul celorlalte pozitii de somn pe o parte si aceasta favorizeaza accentuarea ridurilor pe fata. 
 
Solutii ca sa îmbunatatesti pozitia de somn:

Foloseste o perna ferma pentru sustinerea buna a capului;
Alterneaza partile pe care dormi ca sa nu amortesti.
 
6. Dormi pe burta

 
Este pozitia cea mai proasta pentru un somn odihnitor, dupa cum sustin specialistii. 
 
Este o pozitie buna pentru ca:

Amelioreaza uneori sforaitul.
 
Este o pozitie rea pentru ca:

Pune presiune pe coloana vertebrala si cauzeaza dureri la nivelul gâtului si a zonei lombare;
Pentru ca circulatia sângelui este proasta din cauza presarii fetei, aceasta pozitie favorizeaza aparitia si accentuarea ridurilor;
Pune o presiune anormala asupra tuturor organelor interne.
 
Solutii ca sa îmbunatatesti pozitia de somn:

Pune o perna sub stomac ca sa stai putin pe o parte si sa nu presezi foarte tare organele interne. 
 

Autor: Eva.ro
Sursa: www.eva.ro  Luni, 12 Februarie 2018
Citeste despre: : sanatate somn pozitia de somn

Reduceri si promotii
emag flanco ecco mycloset amafashion


 Alte titluri din sectiunea sanatate






Anuntul Telefonic
Horoscop Zilnic
capricorn

Preluare Curs BNR
Preluare stiri
emag evomag

 Presa de azi online
Duminica, 18 Februarie 2018
  • REZULTATE LOTO, LOTO 6 DIN 49, LOTO 6/49. NUMERELE CASTIGATOARE la LOTO, duminica, 18 februarie
  • LOTERIA BONURILOR FISCALE 18 FEBRUARIE 2018: Bonurile emise in data de 30 ianuarie 2018 sunt castigatoare
  • Muschii lui Vin Diesel, in cateva saptamani. Dedesubturile afacerii murdare a traficului cu steroizi
  • Fiica lui Elvis a ajuns saraca lipita pamantului
  • Mariaje-fulger. Nici nu si-au incheiat bine nunta, ca si-au si sunat avocatul specializat in divorturi!
  • Cartofi umpluti cu ceapa
  • Avion de pasageri, PRABUSIT in Iran. Peste 60 de persoane, la bord. Nu exista supravietuitori
  • Ea este noua iubita a lui Liviu Varciu. Si-a parasit iubita care i-a adus pe lume cea de-a doua fetita
  • Aparatul dentar pentru adulti are nevoie de ingrijiri speciale
  • EXCLUSIV Ce spune Anda Calin despre imaginile compromitatoare cu Liviu Varciu
  • Disperata sa-si salveze nepoatele, o jurnalista isi doneaza casa. Fiecare om care va dona 50 de lei poate sa primeasca apartamentul
  • Mihaela Radulescu: Felix nu isi doreste un copil al lui
  • Sora secreta a Regelui Pop: Michael Jackson m-a umilit
  • Canada ar putea reintroduce vizele pentru romani
  • Veste proasta pentru soferi: Ce amenzi se platesc pentru cei care blocheaza parcarile
  • Carmen Harra, despre dezastrele naturale care vor avea loc in 2018. Ce pericole ne asteapta
  • Maria Constantin, iubeste din nou? Ce a declarat artista
  • Si barbatii se machiaza, nu-i asa? Uite ce staruri masculine nu ies din casa nearanjati!
  • In Statele Unite, oul Kinder este interzis. Nu si armele
  • Tratamente naturiste pentru vindecarea gastritei



  • Copyright © 2005-2018 - www.ZiaresiReviste.ro - toate drepturile rezervate - ziare si reviste romanesti de la A la Z Gazduit de easyhost.com
    Presa de azi StiLL Radio IASIStiri OnlineAnunturi