Presa de azi:
Home Revista Presei Coduri Postale Anunturi Jocuri Horoscop Contact 
LIKE
 Revista presei
  Afaceri
  Auto
  Casa si Gradina
  Economie
  International
  Imobiliare
  IT&C
  Piata de Capital
  Politica
  Publicitate & MK
  Sanatate
  Showbiz
  Social
  Stiri Locale
  Stiri mondene
  Sport
  Utile
  Stiri Video
  Top articole
  Top publicatii
  Presa online
  Ziare si Reviste romanesti
Ghid ZR
Publica un advertorial
Promoveaza-ti imaginea companiei tale
advertoriale publicate

Relexeaza-te cu
SUDOKU ONLINE
Relexeaza-te SUDOKU online



sanatate Distribuie stirea pe:
 Slabeste sanatos: Cum se tine o dieta personalizata de slabire?
Slabeste sanatos: Cum se tine o dieta personalizata de slabire?

”Înarmata” cu rezultatele tuturor analizelor necesare dietei descrise în episodul anterior si cu jurnalul alimentar al unei saptamâni am revenit la medicul nutritionist pentru consultatia a doua, în care practic medicul mi-a realizat meniul regimului alimentar al primei saptamâni de dieta si am primit alte îndrumari esentiale regimului de slabit.

Am facut din nou Analiza Compozitiei Corporale si mi s-a spus ca o voi face la  fiecare consultatie pentru a urmari modul în care organismull reactioneaza la dieta. Astfel medicul nutritionist analizeaza mereu cu cât a slabit pacientul, daca a slabit de unde trebuie (din surplusul de grasime de exemplu), daca ar fi putut sa slabeasca mai mult sau nu.

Analizele de sânge realizate i-au confirmat medicului ca nu am carente sau probleme de sanatate de care ar trebui sa tina cont in cadrul regimului de slabire.

V-am explicat ce înseamna Rata metabolica bazala sau de repaus (RMR) cât si motivul pentru care este esential sa o cunoastem cât mai precis. Eu am aflat astfel ca sunt posesoarea unui metabolism lenes, da, din pacate, la o valoare de numai 1229 kcal se poate spune fara nici un dubiu ca am un metabolism foarte încet, deci iata înca un motiv pentru care eu ma îngras foarte usor.

Dna doctor Madalina Truica mi-a explicat simplu: un RMR de 1229 kcal înseamna ca în mod normal pentru a nu ma fii îngrasat ar fi trebuit sa consum zilnic maxim 1400 kcalorii, în conditiile unui stil de viata sanatos si activ. Dar eu recunosc ca cel putin în ultimii doi ani NU am fost un model în privinta alimentatiei sanatoase si nici a miscarii.

Cum se realizeaza meniul unei diete personalizate?

Valoarea metabolismului bazal (RMR) se poate utiliza ca baza minima pentru un program de dieta, astfel în cazul meu, considerând un stil de viata cu un aport redus de miscare (sau exercitii fizice), deci adaugând circa 150 kcal pe care le-as consuma prin efort zilnic ar rezulta (rotunjind) o valoare de maxim 1400 kcalorii pe care organismul meu le poate arde. Deci pentru ca sa slabesc, trebuie sa consum mai putin, iar pentru început medicul mi-a pus ca obiectiv 1.000 de kcalorii per zi.

Este important pentru cineva care tine un regim de slabire restrictiv sa încerce totusi, în masura posibilitatilor, sa manânce totusi alimentele, mâncarurile care îi plac, deoarece altfel va deveni repede foarte frustrat, se va enerva si va considera dieta chinuitoare, iar în consecinta vor creste sansele de a da gres, pacientul nerespectând dieta.

Am întrebat-o pe dna doctor Madalina Truica care sunt cele mai importante lucruri de care tine seama când realizeaza meniul unei diete personalizate, iar dânsa mi-a raspuns:

”Atunci când alcatuiesc o dieta personalizata am un set de criterii de care tin cont, si anume:

- Rata Metabolica de Repaus

- tipul activitatii fizice si nivelul acesteia

- afectiunile medicale

- rezultatele analizelor de sânge

- programul de lucru al pacientului

- caracterul social al meselor

- patternul alimentar

- preferintele culinare

- motivatia pacientului în a-si atinge obiectivul stabilit”

Cu targetul de a consuma zilnic 1.000 de kcalorii într-un mod sanatos dar si placut mi-a scris câteva variante de meniu, împartind mesele astfel:

- Micul dejun – 300 Kcal – între orele 8.30 – 9.30

- Pranzul – 300 kcal – între orele 13 – 15

- Gustarea de dupa amiaza – 100 kcal – în jur de 16 – 17

- Cina – 300 kcal – între orele 19 - 20

În total am primit 4 variante de mic dejun, 9 variante de prânz sau cina (având aceasi valoare calorica si fiind similare ca obicei de consum) si 4 variante pentru gustare. Toate acestea au fost realizate împreuna cu mine, adica tinând cont de alimentele / mâncarurile pe care prefer sa le manânc de obicei.

Importante în stabilirea meniului nu sunt doar kcaloriile ci si compozitia macronutrientilor din alimente (adica a proteinelor, grasimilor si carbohidratilor), iar medicul ia în calcul aceste elemente în realizarea meselor.

Iata un exemplu pentru o zi:

Mic dejun (300kcal):

2 felii subtiri de pâine integrala (2x20g)

Crema de brânza (20g)

Somon afumat (30g)

Salata verde

Prânz (300kcal):

Varza calita (350g)

Cotlet la gratar sau fiert în varza (70g)

Cina (300kcal):

O pulpa de pui fara piele la cuptor sau gratar (150g)

Sos tzatiki

Salata verde cu rosii cherry

Gustare (100kcal)

O banana sau kefir (200ml)

O alta recomandare a medicului nutritionist a fost sa manânc minim 500g de legume de sezon pe zi! În principal legumele astfel premise fiind: ardei gras, rosii, broccoli, conopida, ridichi, varza, vinete, sfecla, praz, gulie, morcov, dovleac, dar în cazul legumelor gatite, la o cantitate de 500g de legume trebuie folosita doar 1 lingura de ulei vegetal.

Miscarea este esentiala în slabire

Orice regim sanatos de slabire este însotit si de miscare. Chiar daca nu reusim sa practicam un sport sau sa mergem regulat la o sala pentru a face exercitii fizice trebuie sa încercam sa facem cumva putina miscare.

Am primit o lista de activitati fizice simple, gen plimbare, alergare, gimnastica aerobica (nivel usor, mediu sau intens) exercitii de încalzire, antrenament cu greutati si altele, cu consumul caloric pe minut asociat fiecarui tip de activitate dar si în functie de greutatea corporala a persoanei.

?inta propusa pentru început a fost sa încerc sa fac orice tip de miscare astfel încât sa reusesc sa consum zilnic 200 kcalorii. Deci, indiferent ca merg pe jos 2-3 km în drumul catre serviciu si mai fac acasa câteva exercitii cu greutati sau doar 10 minute de exercitii simple (genoflexiuni, fandari, etc) trebuie sa încerc sa consum prin miscare minim 200kcal.

La ce interval de timp urmeaza consultatiile?

Medicul Madalina Truica mi-a spus ca ”Prefer consultatiile de monitorizare cu frecventa saptamânala în perioada initiala a unui program de slabit. În timpul acestor consultatii îmi pot da seama de problemele pe care le-a întâmpinat pacientul la implementarea regimului alimentar. Pot îndruma din timp pacientul pentru a-si gasi propriile solutii, crescând astfel sansele de a-si atinge greutatea dorita în timpul stabilit de comun acord.

Desigur frecventa consultatiilor o stabilesc împreuna cu pacientul în functie de obiectivul propus. Consultatiile pot fi programate si la intervale mai mari de timp atunci când pacientul s-a deprins cu noile obiceiuri alimentare.”

Cum au decurs primele doua saptamâni de regim alimentar impus, problemele întâmpinate precum si despre interpretarea jurnalului nutritional în episodul urmator.


Autor: Csid.ro
Sursa: www.csid.ro  Marti, 14 Noiembrie 2017
Citeste despre: : slabire dieta personalizata

Reduceri si promotii
emag flanco ecco mycloset amafashion


 Alte titluri din sectiunea sanatate






Anuntul Telefonic
Horoscop Zilnic
capricorn

Preluare Curs BNR
Preluare stiri
emag evomag

 Presa de azi online
Duminica, 19 Noiembrie 2017
  • Cum sa tratezi pielea deja uscata de frig
  • Justin Bieber si Selena Gomez, surprinsi sarutandu-se la un meci de hockey
  • Oana Roman, despre scandalul de la Casa Regala: O chestie absolut jenanta
  • Liviu Pop: Manualele de clasa a V-a vor ajunge luni in scoli
  • PROGNOZA METEO. Cum va fi VREMEA in URMATOARELE ZILE. Lapovita si ninsoare la munte
  • Starea Regelui Mihai - cele mai noi informatii. Medicii apreciaza forta cu care lupta pentru viata
  • Nicholas Medforth-Mills, nepotul Regelui Mihai, dezvaluire SOC
  • Cum verifici istoricul autoturismului second hand din strainatate pe care vrei sa il cumperi. INTRODU SERIA sasiului AICI
  • Patronatele cer retragerea legii care ii obliga sa negocieze cu angajatii transferul contributiilor
  • Imagine de basm de la nunta Serenei Williams! Ce rochie de mireasa fabuloasa a purtat
  • Musaca de soia si cartofi. Reteta de post
  • Invata sa citesti oamenii
  • Alimente care au beneficii cosmetice ascunse
  • Lavinia Parva, critica dur: Diferenta dintre tine si Andreea Marin e ca de la cer la pamant
  • Atacul de panica, o suferinta veche in haine noi
  • Smiley, probleme cu parul: Cand am luat paduchi...
  • Coafuri pentru par mediu. Cum sa obtii un look de revista simplu si rapid
  • Vita Stroganoff, dupa reteta lui Jamie Oliver.
  • 9 lucruri care te fac irezistibila
  • Riscurile nasterii prin cezariana



  • Copyright © 2005-2017 - www.ZiaresiReviste.ro - toate drepturile rezervate - ziare si reviste romanesti de la A la Z Gazduit de easyhost.com
    Presa de azi StiLL Radio IASIStiri OnlineAnunturi